Followers

lalalalalala..

Wednesday, March 9, 2011

jom jom bercerita psl diri sendiri pulak..asyik cite psl anak jek kan..
ni alaa alaa membukak pekong didada laa ni.. huhu.. takpe laa kan.. sbb tak berapa nak pekong sgt pn..so boleh la sharekan... yg terlalu pekong... telan jek.. simpan dlm hati.. haha..

perkembangan terbaru ek??

kembang tak berapa nak kembang la, nak kata kuncup pn tak jugak.. huhu..
pg tadi aku timbang berat kat warehouse, mak aiii.. 51 kg..
sekali siap tak puas ati.. aku pg pulak kat in-house klinik.. timbang lg.. sekali berat 51.5kg..
hampehhh.. lg berat...rosak laaa timbang ni... wakakakaka...

tp Alhamdulillah syukor, berat sket pn takpe... Asal sihat tubuh badan..
berat last aku b4 bersalinkan amani berat 62 kg..
lepas pantang turun ke 54 kg... naik keje, uniform semua sempit mcm sarung cempedak..
mmg bernanah la telinga.. dengar org mengutuk... ada yg ckp semangat laaa... montel laaa.. mantap laaa.. badak laa..sob sob sob...

Aktiviti terbaru???

gilerr gempakkk... aku pg class erobik weiiii.... gilosss laaa.. mmg tak caye weiii...
so far baru pg 2x jek, gamble siot.. pg sorang2.. takde geng pn.. ajak kwn2.. semua ckp.. anak2 xde yg jage laaa... laki x bg laaa.. xde ms laa.. mls laa.. tak geti laaa...
tp mmg malu tahap gaban laa.. semua yg dtg class dh teror2.. aku dok belakang2 jek.. sbb erobik tonggang langgang.. wakakakaka.. paiseyy gilerr.. xpe2.. sikit hari lg mesti aku teror.. wahhh sedapkan ati..

Aktiviti mengepam masih berjln seperti biase.. kalau sempat aku buat 3x seisi mengepam.. kalau tak sempat 2x jek.. hasil yg aku bwk balik setiap hari tak semuai dulu.. tp masih boleh dpt 12 oz sehari.. Syukor la.. walaupon sket.. tp aku sgt2 bersyukor atas nikmat itu.. tu rezki utk amani..

Syukor sgt2.. aku dah dpt helper baru.. setelah sebulan aku meroyan kena buat keje rumah sendiri.. yelaa akak yg lama tu dah keje dgn aku hampir 2 tahun... tetiba berhenti.. mau tak aku sakit jantung!!ayat laki aku yg menusuk kalbu, rase nak cakar2 muke dia...

siannnn mama... mcm dh lama sgt tak nampak mama basuh baju!!!!! ( rase nak lempang2 okeyyy!! )

tp sebenarnya takde helper bagos tau... aku pg keje.. balik2 tgk luqman dh basuh baju kotor separuh.. separuh ok!! bagoskan.. walaupon separuh... haha..pastu tgk pinggan mangkok n botol susu anak dlm singki dh basuh... bagoskan... pastu habuk+sampah sarap kat car porch dah sapu... bagoss kan... wakakakakaka.. kalau ada helper dtg kemas umah.. jgn harap dia nak tolong aku buat semua tu... dia lyn anak dia jek... haha...

kami

Wednesday, March 2, 2011

wahh kejap jek anak2 mama dh besarkan..

::AMANI::

rase bahagia jek tgk amani makin membesar....
makin semangat & makin bijak...
yg paling penting amani dh tak meragam lg...
amani suke senyum tp x keluar suara pn..
skrg amani dh pandai meniarap.. angkat2 bontot..
tak maju ke depan tp mengundur ke belakang.. hihi..
amani dh pusing 360 darjah.. golek sana golek cni..
dlm buai pn nak meniarap..
amani dh pandai pegang botol sendiri..
mama pn dh bg amani mkn biskut baby bites..
amani cpt2 besar yek..

::HANA::

hana kakak yg baik, selalu jek tolong mama jage amani..
skrg mudah sensitif, yg paling penting mama x boleh lebihkan amani..
hana cpt jeles... makin mengade2.. ckp pelat2.. sabo jek laaa...
perkembangan kat sekolah.. hana dh pandai bace doa sebelum belajar..
tahun lepas dh boleh bace doa mkn, al fatihah & tiga qul..
dulu tak lancar sgt skrg lbh lancar.. well done hana!!!
paling best sgt.. hana dh pandai tulis...mama sebut A, hana dh boleh tulis huruf A..
mama sebut O.. hana dh boleh tulis O..
alhamdulillah.. perkembangan yg baik..

::MAMA::

hari tu kurus.. ni mcm dh naik balik jek..
arrgghhhhh stressssssss!!
mayfair i'm cominggggggggg!!!

::PAPA::

tak abis2 dgn camera...
shot sana shot cni...
BINI kat umah stressss okey!!!
wakakakakakaka...
elakkan D90 tu aku buat SUP!!!!

adik n akak..

Friday, February 18, 2011

kejadian mlm td membuatkan aku terpk, dh besar rupanya anak aku..
dah boleh diharap rupanya.. uhuk uhuk..
semlm aku tdokan amani dulu.. pastu baru cpt2 naik atas nak mandi n solat maghrib..
tgh2 aku mandi aku dengar amani melalak..
aku tau hana tgh leka main online game kat laptop..
mesti dia buat dek jek la kalau amani nanges.. ( tu yg aku pk la )

aku mengedap apa yg hana buat dr tangga..
aku tgk dia, matikan suis buai karen... pastu dia terbongkok2 cr puting amani dlm buai..
lama gak dia cr br jumpa, mungkin terselit bwh bantal agaknya..
dia bg adik dia isap puting.. tp amani masih melalak gak..
hana duduk bersila depan buai amani..
dia tepuk2 kaki adik dia sambil berselawat mcm aku selalu buat laa...
lama jugak tau br amani diam n tdo balik..
aku rase dekat 15 minit gak..
dia sikit pn tak panggil aku..
bila amani dh tdo.. dia ambik blanket selimutkan kaki adik dia..
bukak semula suis buai.. n sambung main game..
uhuk uhuk uhuk.. sebak aku.. pandai dia jage adik..


kalau aku jadik hana la : dh lama aku menjerit...... MAMA adik NANGESSS!!!
kalau mak aku buat bodoh gak.. aku GENDANG pintu toilet!! haha..
bezanya sbb aku anak bongsu.. sgt2 manja.. semua nak harapkan mak aku..
pastu aku xde adik.. la la la la la.. hana lain.. dia kak long.. mungkin dia lebih bertanggungjwp..
anak oh anak.. mama syg amani n hana byk2..

muhasabah diri..

Thursday, February 10, 2011

Lama x menjenguk blog..dh tumbuh kulat rupanya... hihi...

sama la mcm tuan dia.. muahahaha..titlenya agak ngerikan??
agak2 koorg la aku nak cite psl apa?? hihi.. suspend tak?? ngeh ngeh ngeh..

xde pape la cuma tuan rumah nak cite psl dia br baik sakit...
agak tragis la bila seminggu x lalu nak mkn.. telan air liur jek tgk org mkn..
haaaa.. hamekk ko.. ko nak kurus sgt kan.. ni Allah tarik nikmat selera mkn... br ko tau...
seminggu x mkn, seminggu demam, batuk n selsema... turun 4kg... sengsara kan?? kan??
bkn bangga sbb dh kurus tp sedih bila aku x mkn, susu jadik kurang.. amani jadik cepat lapar...
bila aku pump, susu cair jek.. yelaa aku mkn biskut n minum air jek buat2 alas perut.. mana la susu nak pekatkan...

Kisahnya bermula bila org yg ada tonsil kronik mcm aku ni sibuk membedal limau mandarin CNY tu.. bkn aku bedal byk pn, ada la dlm 4,5 bijik, bkn 2,3 tong.. tp kalau mmg dh tak boleh, jgn la gatal2 nak mkn... akibatnya tonsil aku membengkak dgn jayanya.. skrg ni pn masih batuk... tp dh boleh mkn sket2 la mcm meehoon sup, bubur... gila apa kalau x mkn... meroyan aku nanti... ngeeee...


Nak tgk tak gambo org seminggu x mkn???.......

Mesti koorg kutuk2 aku nanti...

Elehhh x kurus sgt pn... x cun pun...

Elehhh poyo...

Ehhh ehh suke ati aku laaa janji aku timbang dh tinggal 50kg...

Ko ada??? jeles la tu.......... hihi........


-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-




padan muke kena tipu.. alaa kang aku keluarkan gambar aku.. koorg kutuk.. mls ah... hihi..



hapy belated besday cygku..

Tuesday, January 18, 2011



Selamat Hari Tua Cygku...




Semoga pnjg umor, diberi kesihatan yg baik, rezki yang melimpah ruah, kebahagian & kejayaan dlm hidup, dikurniakan anak2 banyak & soleh+solehah...





p/s : makin hari makin tua... perangai biar elok2 sket.. sila jgn pasang angan2 nak kawin lg.. sila tambahkan usaha utk dptkan bby boy yek... kihkihkih.... i luv u so much!!!!


Salam 2011

Tuesday, January 4, 2011

Salam tahun baru.. opss walaupon agak terlewat!!
Almaklum la anak dh 2.. bz ooo.. aikss mcm dia sorang ada 2 org ek.. huhu..
Aku panjatkan syukor kpd Allah d atas segala kurniaNya..
Alhamdulilah kerana masih bernafas & d beri peluang utk bersama keluarga tersyg...
Moga tahun baru membawa seribu satu rahmat utk kite semua.. Amin..

Apa azam tahun baru ??

nak jadik isteri yg solehah... hihi.. bak kate laki aku, sporting mmg sporting sekali ngamuk dh mcm msk gear 1 honda cawan, terus mantol... wakakakaka ( honda cup ler!! )

nak jadik mak yg baik... hihi.. bak kate hana... mama jgn marah2.. mama kan bdk good!! wahhh aku pulak jadik bdk good!! wakakaka...

nak jadik anak yg baik... huhuhu.. mmg anak kesygn kan kan kan.. la la la la la.. biase ler anak bongsu..

nak kurus??? itu harusssssss...

yeah...

Wednesday, December 1, 2010

aku tgh menghitung hari..
lg 5 hr mak aku balik.. yeahhhhh
tapi lg 5 hr aku naik keje.... uwaaaaa.... benci!! benci!!
so 6/12 tu aku terpakse la ambik Al...
hati ni mengedik2 nak jumpa mak & abah.. huhu..rindu sgt2..
anak bongsu mmg manja mcm ni.. haha..
mak mesti teruja nak jumpa amani...
amani dah boleh senyum2.. gelak2..
setiap kali call mesti mak tanya.. amani dh pandai apa?? amani ikot muke sape??
soalan yg paling tak tahan.. amani putih tak mcm akak dia.. wakakakaka... ( over betol mak aku!! )

air oh air..

Saturday, November 27, 2010

aku susah ati..

sejak akhir2 ni, amani makin kerap menangis mlm..
susah nak tdokan dia..
tak lama lg aku dah nak naik keje..
kalau tiap mlm dia meragam..
msk la aku laki bini..


yg kelakarnya ialah kak hana..
msk jek rumah org tu.. dia dh tanya..

hana : kenapa kite pg cni papa?

papa : nak mintak air utk adik amani...

hana : ooooooooooo.. ( dia bkn paham pon ) nenek mana papa?? anak dia mana??

papa : kat dapur agaknya..

hana : papa, hana haus la..

papa : nanti kite beli ey.. kejap tau..

hana : nape dia tak bg kite minum air??

papa : tuuuu air.. sambil tunjuk air mineral yg kami bwk tu ( nak cover malu ni )

mama : ahh tu air ada ( aku pn tunjuk botol mineral yg sama ) .. sabar laa.. jap lg kite balik.. ( aku pn cover malu gak)

hana : apa laa kan.. tak bg org minum air.. hana haus ( dia merungut!! )

msk jek dlm kete aku laki bini dh berdekah... oiii ingat pg raya ke?? nak mintak air... hahaha...


kesimpulannya : bdk2 mmg gitu.. padahal kami baru balik dr mcd.. perut pn kembung penuh air.. pg umah org, sibuk nak minum air.. saboo jek laa.. anak oh anak.. buat malu jek.. haha..

hana ambik gambar sendiri..

Friday, November 26, 2010

aku tgk folder photos kat hp aku...
mak aii anak dara aku dh pandai ambik gambar sendiri.. hihi.....
tersengih aku dibuatnya... dlm hati berkata2.... "dh besar dh anak mama..."
jom layan gambar yg hana ambik sendiri..
pandai pulak dia gayakan...

.
opppss senget pulak....

.

senyum dah ok tp blurrr pulak!!


ahhh yg ni ok sket tapiiiiii besooooonyeee LUBANG HIDUNG hana!! wakakakakaka.......

laki mak!!!!

Thursday, November 25, 2010

papa sms mama semlm.......

papa : ma, jadik ke nak benda tu??

mama : eh tanya pulak... nak bagi hadiah.. tak yah tanya2.. muahahaha..

papa : tak laa.. kot2 dah berubah pikiran...

mama : tak nak bg sudah!!

papa : wakakakaka... ngajuk pulak makcik ni!!

mama : benci!! benci!!


sungguh laki mak tak romantikkan????...mak benci tau!!!... nak tau dia letak benda alah tu kat mana mlm td... tepi bakul baju..... wakakaka..... suprise la konon!!!


BUT i lap u laling............

Blog Widget by LinkWithin