Followers

Ohh labu msk lemak...

Monday, August 24, 2009



Erm seronok betol pose thn ni.. haha... alhamdulilah dah nak masuk hr 3 umat islam berpuase... alaa laa mama hana ni mcm kali pertama pulak berpose dgn en suami... biase la awal2 pose meriah betol... lagi pon hana dah besar.. dia la yg buat kecoh tym berbuka.. kacau org nak berbuka.. awal2 pose ni aku rajin la msk.. hehe..

Hari pertama berbuka laki aku request nak mkn labu msk lemak, ikan kembung goreng, sambal belacan, ikan masin.. pehhh.. terkejut beruk aku, aku agak dia nk request kari ayam ke, ayam sambal ke, rendang ayam ke?? almaklum la bln pose,mesti nak mkn yg best2 jek...pehhh sekali dia nak labu masak lemak daaa.. aku dah la tak geti mkn labu msk lemak ni.. tp aku mmg tahu, labu msk lemak tu favourite dia... mama selalu msk.. hehe..

Tpkan sepanjang 3 thn aku kawin dgn dia, aku mmg tak penah msk labu msk lemak ni, pehh suspend mula menular dlm diri.. pehhh dah la hr pertama pose.. lapar pulak tu... aku ok la tp laki aku la lapar.. aku dah biase diet, kira kuat iman la.. hehe... sekali tak jadik la labu msk lemak tu, abis la aku... kesian laki aku...hehe..yg kelakarnya, msk labu msk lemak pn nak tgk resepi kat mesra.net... hahaha.. alhamdulilah jadik jugak labu msk lemak aku... legaanya... asalkan laki aku berselera dah la.. aku letak udang sket, laki aku mkn labu, aku mkn udang.. haha.. baru la fair...hehe.. aku tak kisah sgt, apa2 ada pon ok.. hana lg la tak kisah.. janji ada telur goreng + kicap... haha..

Waaa.. jam br pkl 9 pg aku dah terpk balik kang nak msk pe.. balik ofis dah la pkl 5.30, amik hana lg.. sampai umah mesti pkl 6 lebih.. sempat ke nak msk??.. laki aku pulak bln pose ni nak mkn air tgn bini.. huk huk huk... so kena msk yg simple, yg penting kena dgn selera dia. huhu... kira bln pose ni aku kena berkorban lebih sket la, sbb bln tak pose, dapur aku jarang berasap pon... haha... "papa thn ni budjet raya lebih sket ek, mama rela msk hr2".. hahaha..

9 ulasan:

norfaisza said...

mmg arr,kalo hubby aku request yg pelik²..mengigil aku..hehe..aritur hubby aku mengidam kambing bakar madu..udahnya MIL aku yg masak...anak mak...(huhh legaaa)

Farra Dhelina said...

sedapnyeee lauk nihh..terliur air liur.. ermmm tak dpt mkn lauk2 camni..tgh diet :( terseksa betOl :D

aja_biee said...

faisza-->> tu la request yg pelik.. kecut perut aku.. jgn dia ckp aku msk tak sama mcm mama dia msk, dah la.. mau aku karate mulut dia.. haha..

peehhh laki ko tak agak2 nak mkn kambing bkar.. kalau aku dah nangis guling2 daaa.. terus senggugut.. haha..

farra-->> farra on diet ey, takpe2 ni bln pose, insyaAllah raya mesti slim mcm anak dara balik.. aja geram betol tgk si qaseh.. makin comel+gebu, sama mcm mirza..

HudaBanny said...

pesal ko x tanye aku nak masak lemak labu??huhu...aku kan terror masak..huahuahua...siap tgk kat mesra.net tu yg x tahan!
setakat ni ben xde lah mintak macam2 sbb klu dia ngidam dia yg msk...aku assistant potong memotong aje arrrr..huhu

Rizal @ Kak Yus = Papa @ Mama Zara Sofea said...

aku wat msk lemak labu tu last week... bleh plak mak sedara hubby aku dtg.. first time tu wat msk lemak labu.. Alhamdulillah habis wpun rujuk buku WANITA (aku mmg tak reti msk pun).. sudahnyer sabtu lepas dia kirim labu suh wat pengat labu.. oh tidak!!!!

aja_biee said...

uda-->> bila sebut mesra.net teringat ms mude2 ko keje kat sana.. haha.. yani pon praktikal kat sanakan.. hehe..

kak yus-->> waa ko msk lemak labu pon tgk resepi ey.. hehe..aku pon tak geti msk la.. main entam jek.. hehe

Cahaya said...

adoi ni yg xsuka bace blog ms bulan pose ni..Terliur aku:-)

Sue chopsuey said...

kalo tanya aku gerenti aku pun tak reti labu msk lemak nih.. dah nasib aku jadi bangsa tak makan labu ni, potong labu pun tak reti huhu..
naseb baik pacik en suami aja tak sama taste ngan anak buah.. kalo tak haru aku..
ude, aku pun geng ngan aja, pape yang tatau aku pun tengok mesra.net hikhik..
lawak la cter kak yus hehehe..

HudaBanny said...

hahaha.....nasib baik umah aku dkt dengan umah mak mertua...so, diorg xde la nak dtg umah aku...dan aku tak delah nak masak2..hahahaha..aku aje yg di umah MIL aku makan..klu mak aku dtg, dia yg masak..alasan aku "lama tak makan mak masak" huhuhuhuhuhu..

Blog Widget by LinkWithin