Followers

kenape?? kenape?? kenape??

Friday, September 11, 2009

Hari ni dah 21 ramadhan... semlm dah bertelap2 kuih raya yg aku order aku bwk balik ke rumah..tu semua kuih tunjuk, lepas tunjuk kasi keluar duit ahhh.. hehe.. utk mak aku, mama n sket utk aku... tp nape aku masih belum dlm mood nak beraya ah.. muahahaha... makkk!! sedih org nak raya kat muooo.. terbayang2 mlm raya tu.. pehh meriahnya dgn anak buah aku yg berbelas org tu.. main bunga api.. akak2 kat dapur tolong mak msk ketupat, rendang.. uwaa... huk huk huk.. sebak ni... aku biasenya tukang sibuk2 jek, lagipon akak2 aku kan ramai.. aku biase amik part basuh pinggan mangkuk jek.. meriahnya beraya kalau family besar mcm aku.. budjet duit raya pon besar ooo... tp takpe.. raya setahun sekali.. pehh merianya raya kat muo...

Tp thn ni raya kat sebelah luqman, bkn la tak best.. cuma kurang meriah sbb family diaorg kecik... Pastu mlm raya aku mesti tdo umah aku sendiri sbb umah lain tmn jek.. hehe..Tak rase kemeriahan raya, yg kecoh2 tu... Pastu pg raya lepas sembahyang, br la sibuk2 nak balik umah mak dia..mmg berbeza dgn kemeriahan di muo...Lepas tu br balik umah atok n nenek dia baru la meriah sket kot sbb ramai sedara mara... cuma bezanya tahun ni hana makin besar, dulu org bg duit raya, dia buang.. sbb tak tahu nilai duit.. skrg ni tiap2 pg nak pg rumah mak tok mesti mintak duit, nak beli ais krim.. wah wah wah hana... hehe...

Erm tak kisah la ek raya kat mana pon... yg penting sekali kite dpt bermaap2an dipg raya.. aku byk dose ni, nak2 dgn en suami... salah sket, muncung sedepa.. muahahaha..
ermmm papa.. janji jgn tinggal janji... mama ingat tau... bila nak beli ni?? amboi amboi... ah tak kira nak jugak!!!!!

8 ulasan:

Rizal @ Kak Yus = Papa @ Mama Zara Sofea said...

aja.. thn ni umh mil ek... kakyus tahun ni umah MAK KANDUNG!!!!!!!!
makkkk........ cek rindu nk makan rendang makkkk!!! ekekek....

yeyeh!!!!!

Rizal @ Kak Yus = Papa @ Mama Zara Sofea said...

ko jgn sedih2 tau!... thn dpn aku umh mil plak.. nnt aku yg meraung!.. waaa...

HudaBanny said...

aku umah MIL!!!!
waaaaaaaaaaaa...aja, kita nangis sama2 pagi raya ye...
aki ni lagi la....raya 1st!

aja_biee said...

kak yus / ude-->> ko jgn sebut pasal rendang mak buat.. uwaaa sebak aku n ude nanti.. sebenarnya mane2 pon sama jek.. cuma kalau umah sendiri lg meriah, adik beradik ramai.. ni aku hr2 kat cni.. tu yg bosan tu..

HudaBanny said...

aja...ye aku setuju!!!!!!!!!!

aie said...

acu, lokman janji nak bli apa yek? *kepochi2* hehehehehe....

ey, cucu tok mak belas2 lagi ke?bukan ader 21 dah ke? *kira2 dgn jari sbb nak sedia angpau raya*

errr.....taun depan jadi 22 yek? :P

aja_biee said...

aie--> kalau termasuk anak aku 20 la.. aku siap kira pakai calculator lg.. hahaha.. duit raya nana lebih sket ek..

aie said...

*ehem* ey, mmg tiap taun hana dpt lebih drp sepupu dia yg lain tau... :P

Blog Widget by LinkWithin