Followers

Bila hana jadik kak nam..........

Wednesday, October 7, 2009

Semlm mama merajuk sket dgn papa.. huhuhu..
Lgpon dah lama tak merajuk ni..

Tpkan yg lawaknya bila hana dah besar, n dah pandai ckp.. jadik kelakar la pulak..
Dia pulak jadik "kak nam" tukang memujuk.. Hahaha...

Dr bwh mama dengar hana panggil nama mama..
"mama oh ma... " panggil hana..
"Mama sembahyang la.. " jwp papa lembut...

Selang bape minit dia panggil lg...
"Mama oh ma..., mama jom la tgk miow gaduh.. ( tom & jerry ).. perli ke apa ni?? haha..
papa pulak gelak2.. geramnye aku..

Hana yg tak puas ati tgk mama dia tak turun2, cepat2 naik atas...
Mama tgh baring2.. lg pon mama mmg penat semlm..

" mama penat ey ?? " tanya hana
" a'ah mama penat, hana urut mama la" jwp mama..
"suruh papa la.., hana penat... " amboii penat pulak...
" tak nak la.. " jwp mama..
" hana nak tido umah atok la "... pinta hana..
"amboi2, asyik nak pg umah atok jek, dah tak syng mama la tu.. abis mama nak peluk sape nanti??" bebel mama..
"mama peluk papa la" jwp hana.. ( aiks selalu dia bkn main jeles.. mama nak dekat dgn papa pn tak bg )....
"hepppp... takde atok2... ambik bucuk tutup mata, tido" jwp mama, cover nak gelak... kih kih kih..

hana ohh hana...

8 ulasan:

ayangacu said...

itu la orang slalu ckp.. klu mak bapak gaduh, bila pandang muka anak yg x de dosa tu terus sejuk hati kn..:)

aja_biee said...

tgh muka anak terus tak jadik nak mara.. anakkan pengikat kasih.. huk huk.. sebak..

Sue chopsuey said...

lenkali misti rakam tau kalo nana cakap camtu, masa kecik ni la nak tengok nia bagi jawapan lurus2 gitu he.. sama la cam adik sedara aku kat kulai tu..
aku takleh lupa la nana tepon umah tok nyang dia.. dah la nek nyang yang angkat, 2 kali lak tu.. huhu..

SiTi KhaiRuNniSa said...

ish2..bijak betul hana nih ek.. hehe

HudaBanny said...

padan muka ko ja...sape suoh ko majuk ngada2...hahahhaa

Papa @ Mama Zara Sofea said...

alahai... pandainyer nana pujuk mama dia..aku pun tak sbr ar nk tgk zara pujuk aku... kih kih kih..

so far skrg zara mmg dengki kalo aku dekat dgn papa dia..huhuhu...da mkn jauh je dari laki aku... sob..sob..sob...

Farra Dhelina said...

bijak nye hana nih..

aja_biee said...

kwn-->> hana ada tepon tok nyang dia ke sue?? bila?? mama tak cite pon.. kalau papa dia selalu la dia call.. tekan speed dail no 2.. berjalan jek otak dia.. skrg kalau aku mara pon dia dah pandai ngadu.. suro papa dia "babap" mama.. betol la kak yus selalu dia bkn main jeles.. semlm baik la pulak.. hehe..

Blog Widget by LinkWithin