Followers

Raya 2009 ( Part 2 )

Sunday, October 4, 2009

Trajedi mlm raya ke 3... uwaaa.. ngeri...Hanya Tuhan jek tahu perasaan mama... bila tgk darah memancut2 keluar.. Mase tu bkn hana jek nangis tp mama pon melalak jugak... uwaaa... sebak.. papa hana pon panic, sampai tak terkata apa..nak bwk kete pon mengigil sbb tgk hana melalak kuat sgt...

Mase tu dah tak sempat dah nak tanya sape yg jatuhkan hana.. mcmane jatuh.. yg mama tahu nak sampai klinik cepat2 sbb darah byk keluar...

Sampai klinik doc ckp dia tak nak jahit luka hana, kalau jahit mungkin akan meninggalkan parut...lg pon hana melalak tak berhenti.. jadik doc, akan letak satu ubat mcm "gam" utk camtumkan luka hana..

Balik dr klinik, hana tertido sbb penat menangis @ mungkin kesan ubat thn sakit yg doc bg..mlm tu mama tak boleh nak telankan sebijik ns pon.. sbb risau pkkan hana.. mlm tu jugak, mama n papa amik keputusan nak pg hosp utk follow up check up utk x-tray kepala hana sbb hana jatuh dr ketinggian yg agak tinggi & kepala dia terhempas ke lantai.. Alhamdulilah, result x-tray menunjukkan takde apa2 kesan pada kepala hana.. br la lega hati mama n papa.. doc menyarankan agar hana dithn diwad dlm ms 24 jam.. utk memantau keadaan hana.. tp mama n papa amik keputusan utk bwk hana balik berehat kat umah.. lg pon esk umah tok mak hana ada kenduri doa selamat sbb kak ngah mama nak pg menunaikan haji....



Benda dah berlaku, mama n papa tak salahkan sesiapa sbb semuaorg mmg syngkan hana sbb dia la yg paling kecik dlm family mama.. dia la jadik rebutan makcik2 n cousin2 dia .. cuma dlm hati agak terkilan.. mama br jek pesan kat anak2 buah mama yg lain supaya jgn dukong hana sbb hana berat.. mama dia sendiri pon tak larat nak dukong.. tp benda dah nak berlaku nak buat mcmane...harap2 takde kesan sampingan la pada hana kelak... Amin..

11 ulasan:

norfaisza said...

cian hana...get well soon dear...
aja luka dia dah ok lum?...
tym raye ni susah nak jangka kan...mcm bole jadi...

NuAfZaN said...

subahnaAllah...kesian hana....
kadang benda yang kita takutkan mesti akan terjadi...
semoga hana cepat sembuh....
aja, ko bertenanglah..
insyaAllah hana ok.
budak2 ni cepat recover...yg penting kena hati2 lepas ni...hana mesti fobia...
k take care!

Cahaya said...

sianyer hana..
moga cepat sembuh tau...

HudaBanny said...

subhanallah....sian hana...
semoga cepat baik ye hana...aunty doakan...

Papa @ Mama Zara Sofea said...

sian nyer hana... aku pun risau mcm ko aja.. kengkadang tu geram gak.. da pesan jgn dukung.. diorg heret jugak..zara tu pun dah la tembam..kiter tak ajar ank kiter panjat gril pintu.. tp diorg panjat... ank aku pun ikut panjat... ko rasa patut tak aku beli rotan panjang & rotan diorg? dah lama hasrat aku nk gantung rotan tak tercapai ja..laki aku asik je ngelak.. aku bertujuan utk mendidik, bukan mendera... patut ke ja? ***mak sedara plg garang aku nih!

aja_biee said...

kwn2-->tu la benda dah berlaku, aku n luqman aku tak terkata apa..cuma aku sebak la, anak aku dah ada scar...hana mmg fobia.. nk dekat dgn tembuk pon tak nak.. takut jatuh.. kalau kena kat tgn ke kaki ke, tak kisah sgt.. ni kepala yg terhempas.. mak mana yg tak risau.. kak yus umah aku mmg ada rotan, hana nakal aku sebat jek kaki dia, tak pon aku pukul2 lantai.. biar anak aku takut sket.. huhu.. ala bkn la kite nak mendera cuma nak ajar.. huhu..

Papa @ Mama Zara Sofea said...

aku kena ikut jejak ko gak le aja.. gantung rotan lam umah..

scar kat kening je kan.. ala.. nnt kening tebal dia tutup la scar tu.. yg penting tak kena kat mata tu.

pepun aunty doakan supaya hana cepat sembuh.. comel tetap comel wpun ada scar kan..

SiTi KhaiRuNniSa said...

ish2x..siannya hana tu aja.. jatuh dr mana?? jatuh dr tembok ker? hope hana cpt sembuh..

YaNiEjaD said...

aku terperanjat bukak2 blog ko bace pasal hana jatuh..huhu...sian hana..berdarah byk lak tu..ngerinyer...ko,pun x sht ke ja?lame xchat ngan ko tau...anywy,smg hana cpt baik ekkk..

aie said...

klu ader scar, dah jadi cam ko le acu.. dulu masa kecik2 ko terjah aku kat tangga... seb baik aku ok.. ko yg berjahit dahi... hehe... :P

jgn marah haaa... nnt xdapat stand mixer... weekk!

aja_biee said...

kak aie-->> alamak mintak hand mixer dpt stand mixer sey..
yahoooo.. bahagianya aku...

Blog Widget by LinkWithin