Followers

KFC

Wednesday, November 11, 2009

Betol la kata mak aku..
Dengan bdk kecik tak boleh bohong..
Al kisahnya ptg semlm..
Balik keje, terus ambil hana.. ingat nak singgah KFC..
Aku pon ckp kat hana..

"Hana nak kfc tak?? mama lapar la..." tanya aku..
"Erm.. tak nak la ramai org.. " jwp hana..
Eh, ramai org??..konpius aku!! Padahal belum sampai KFC lg pon..
Mana dia tau ramai org.. Depan umah mama lg ni...

Kih kih kih.. br aku teringat...
Last week hana mintak kfc..
Bkn aku tak nak belikan tp ms tu br lepas mkn ns..
Nanti bkn dia mkn pon cuma nak toys jek.. membazir pulak..
Tu yg aku bohong.. tak yah la hana, KFC ramai org.. mls mama nak Q..

Toi Toi Toi... amik kau..
Sape suroh bohong, bdk2 ni dia ingat tau apa yg kite ckp..

Sama la kisah mcm si penjual ais krim yg naik moto.. jual ais krim yg dlm kon 50 sen tu
Yang jual tu kadang2 bkn org melayu, bangla la.. myanmar la.. cina la..
Aku penah nampak dia kencing kat tepi semak pastu terus jual balik ais krim..
Terus kembang tekak aku..
Dulu penah beli la walaupon tak selalu..
Tp skrg kalau hana mintak pon, aku tak beli..
Aku ckp "eee yekkk.. dirty..
Al kisahnya bila dia nampak anak neighbour aku beli ais krim tu..
Dia terus ckp... "eee yekkk dirty kan mama"...
"Tak boleh mamam kan mama, nanti skt perut" kata hana...
Nasib baik org jual ais krim tu tak dengar... kalau tak abis aku.. haha...

Ermmm teringat pulak kisah aku mase kecik2 dulu..
Dulu mak aku pn tipu aku gak, ermmm jgn main kat luo tau..
Org tu tangkap bdk tuuuuu.. masuk dlm tong dia, kat belakang moto tu...
Hahahaha.. tak baik la mak aku, kalau tak nak belikan aku ais krim jgn la ckp org tu tangkap budak.. dah la aku takut... hahahahahahaha.. ( dh mcm org gila gelak sesorg ni )
Mak oh mak... rindu la.. walaupon last week br jumpa...

2 ulasan:

SuhailaHanafi said...

bila aku terbaca kisah penjual eskrim tu, tak semena2 rasa loya gak..
tak berani la nak banjer anak buah makan eskrim tu lagi dah..

HudaBanny said...

aku dah tobat x nak beli...geli yearkkkkk!!!

Blog Widget by LinkWithin