Followers

Hutang... oh hutang..

Wednesday, December 16, 2009

Mane ada org idop takde hutang ek..
Tp ada satu hutang ni amat membebankan otak aku.. hehe..
Bkn apa, duit dah lama "ranap" tp hutang masih kena byr tiap bulan sampai skrg..
Hutang tu, tak lain tak bukan hutang PTPTN yg hempeh tu.. hehe...
Azam tahun baru nak buat full settlement utk semua hutang PTPTN tu....
Puas aku pk, mungkin ni jln yg paling baik kot..
Sakit ati sekali jek, pastu tak yah pk lg..
Abis la saving aku.. uwaaaaaa...... byk lg tuuuu balance dia..
Tp takpe la, lepas tu dah lega dah..Dah tak yah pk..
Semlm dah isi form full settlement dan fax ke PTPTN..
Diaorg akan bg feed-back dlm ms 14hr, utk pengiraan semula dgn kadar 1% interest..
Ya Allah permudahkan segala urusanku.. Amin!!

2 ulasan:

SuhailaHanafi said...

insyaallah.. memang kalo dah settle rasa lega giler.. ko settle je la ja, nak jalan2 pastu pun tak teringat-ingat..

tapi kena rajin tanya ja, diorang ni keje mengalahkan gomen.. aku dulu nak full settlement gak.. dah fax sumer.. sekali surat pas sebulan baru sampai, pastu sampai 27hb, suruh settle sebelum 30hb.. tensen tak tensen.. tu yg aku settle guna e-fes je.. lagipun aku tengok jumlahnya sama je.. ingatkan dapat diskaun.. tapi tak tau la kalo yg baru ni dah lain..

aja_biee said...

kalau e-fes tu pengiraan interest dia bkn 1% la, kalau x silap aku.. aku tak tahan byr kos pentadbiran tu.. baik aku buat full settlement.. tp gigil oo nak keluar saving... uwaa oo tidak.. kena lupakan la beg gucci aku buat ms ni.. hehe.. yg paling penting dh tak pk hutang.. lega otak aku!!

Blog Widget by LinkWithin