Followers

6 months

Thursday, June 10, 2010

Wah wah wah wah.. rajinnye aku mengupdate blog walaupon sebulan sekali.. hehe.. bkn apa gedikss nak cite perkembangan bdn.. muahahaha... dulu aku risau bdn tak naik2... ni bdn telah naik dgn jayenyeee aku risau jugakkk...geli betol ek??? muahaha.. adoiii br 6 bln dh naik 8 kg tu... dulu ms hana naik 10 kg SAHAJA.. tu pn makan tahun jugak, br aku boleh kurus balik... kali ni entah laaa.. takpe laaa kan... dulu mabuk sampai 7 bln... kali ni syukor sgt2 mabuk kejap jek... tu yg berselera agaknyeee.. takpe laa janji anak sihat.. aku pn sihat...

Pregnant kali alhamdulilah... lebih mudah... mmg ada sakit pinggang tp tak la seteruk ms hana dulu... ke dulu aku manja sgt??... skrg ni aku nak manja2 sape nak lyn aku... ngeh ngeh ngeh... bkn apa kan dh ada si hana tu... kalau aku ngade, dia lg ngade.. pening la pak lokman tu nak lyn kami... hehehe..dh laa skrg ni, manja si hana tu makin menjadik2... pastu kerap demam... ragam org nak dpt adik agaknyee.. mama ada suroh aku mandikan hana dlm kain batik yg aku pakai ( petua org tua2 la ).. hehe.. tp aku belum buat lg... bkn tak caye, asyik lupa jek nak buat.. hehe.. kadang2 petua lama2 ni boleh la jugak digunakan pakai.. apapn kite ikhtiarkan....

Fizikal aku pulak... jerawat pasir yg pd awal2 pregnant byk, skrg dah takde... dah gebu muke mak ngahhh... hehehe... ( perasan!! ), pastu ms pregnantkan hana dulu aku rajin sgt sapu coco butter cream, alhamdulilah... sebaris pn takde stretch marks.. tp kali ni mls sgt.. belum ada stretch marks lg tp dah start gatal2... sedap jek aku garu... dulu ms hana takde mslh gusi @ gg berdarah... kali ni pn alhamdulilah takde jugak... walaupon pakai braces... tp aku dh lama sgt tak pg check up bkn apa mls laaa.. kang doc rodok2 mulut aku... aku muntah hijau... pasal braces ni, kite pending dulu sampai lepas bersalin... hehehe... kaki pn takde bengkak, tp tumit kaki kering sgt mcm nak pecah.. mungkin sbb tekanan pada tapak kaki makin berat kot... sapu jugak lotion tp kering jugak... biar la kan..... nak buat mcmane.. org pregnant mmg gitu....... ketiak + leher bertukar menjadik gelap sket, mslh ni aku takde kena... tp org ckp kalau kena pn, lepas bersalin nanti hilang... tak yah risau laaa.... wahhh penat la bercerita.. nanti lain kali sambung lg k.... daaaa....

3 ulasan:

Cahaya said...

wah dh 6bulan ye.. jaga diri..best dengar pengalaman org ni:-)

Farra Dhelina said...

fra pun kena jerawat pasir..ishh..

cepat dh 6bulan kan? dah tau bb ape ke?

aja_biee said...

cahaya : takpe2, lepas ni gilirin yan pulak.. dah tak lama lg tu.. hehe...

farra : tu la ms awal2 tu byk sgt kena jerawat pasir, belakang bdn pn kena tp lama2 dah ilang.. bby apa ek?? jeng jeng jeng... hehehe... mcm bby qaseh laa.. kejap jek dh umo setahun... comel betol muke dia.. geram..

Blog Widget by LinkWithin