Followers

Ramadan + Anemia

Wednesday, September 1, 2010

Ambik darah utk check Hb.. x main la cucuk2 kat hujung jari tu.. hehe.. amik kau.. setabung terus..
Mcmane la daku x fobia.. hana pn ckp tgn mama kena geget hantu ek.. wah wah wah...
Hai semua... dah lama gambar sy x masuk blog kan... hehe....
Bila nak berbuka ni.... haus... haus.... ( mcm pose jek bdk ni!! )

Alhamdulillah.. hr ni dh 22 ramadan.. Syukor pada Mu Ya Allah sepanjang bln yg mulia ni, aku diberi kesihatan yg baik, Alhamdulilah setakat hari ni aku masih berpose penuh... yeahhh!! Walaupon bila dah ptg2 hari jek, simptom pening, loya, mual melanda diri.. bila pk tinggal 2-3jam jek lg nak berbuka.. mesti la aku bertahankan.. Sepnjg bln ramadan ni, balik keje pkl 5.30 aku masih sempat msk utk berbuka pose.. uisshhh bab ni mmg mcm x bape percaya sket sbb biasenya aku kan "pemls" tp berkat bln pose, rajin pulak aku.. tp msk simple2 jek laa.. 2 lauk jek.. janji kenyangkan.. tp luqman pulak yg bkn main berlemak, order mcm2 kat aku.. xpe2 skrg aku lynkan jek tekak dia, kang aku beranak dia x layan aku... siap la dia.. mmg kena... huhu......

Persiapan raya, aku buat seminimum mungkin utk thn ni, bkn pe, x lama lg dh nak terberanakkan.. buat pe aku nak beli baju raya, kasut raya, handbeg raya, kuih raya kan.. beli kuih pn hanya utk mak n mama jek.. utk diri sendiri tak payah.. mkn jek kat umah org.. haha... Baju raya pn hanya utk hana jek... ehhh tipu pulak.. aku ada laa beli sehelai jubah.. takkan la pg raya aku nak pakai bj kelawar pulak.. haha.. walaupon buncit nak la jugak lawa2 di pg raya... tp biasenya pakai bj sz S, hah amik kau tahun ni aku pakai bj sz XL.. tu pn ketat.. wakakaka.. membesar bagai JOHAN...

Masalah aku skrg ni, aku fobia sgt nak pg check up kat KK, tiap2 minggu kena mesti "bambu" dgn nurse sbb Hb makin jatuh... Setiap kali check up mesti nurse ambik darah kat lenggan utk check Hb.. org check hb cucuk sket jek kat hujung jari... aku kena cucuk sana, cucuk cni.. mana la aku tak takut... pastu nurse tuduh2 aku x makan ubat.. Yg sebetolnye bkn setakat ubat jek, segala mcm benda aku dh cuba mkn tp ttp mcm tu jugak... pembawakkan kot... tu mak aku la ckp.. hehe.. Last scan kat JM, doc ckp uri aku ke bwh sket, mungkin sbb jatuh kat toilet tu.. tp doc ckp jgn risau semuanya masih normal.. kalau ada tanda2 nak terberanak dah boleh menyerah diri ke JM... uwaaa takutnyee... lg 3 hari, aku dh msk 36 weeks... Harap2 semuanye dipermudahkan oleh Nya... Amin........

Bby oh bby.....kalau nak keluar pn kasi mama raya dulu k, sbb mama dh beli baju raya.... pastu mama nak bedal rendang, ketupat n lemang dulu... hehehe........ peace!!!

3 ulasan:

Cahaya said...

Besar dh aku tgk si hana ni.. mcm budak remaja dengan rambut dia tu..hehe..36minggu dh ek...wah xlama lagi berpantang lagi ko ja..sempat la makan lemang dl kan..huhu

Farra Dhelina said...

hrp2 bby dgr wish mamy dia..hehe

tc ja..

slmt hr raya!! muah2 kat hana..dh nmpk besar dh dia ja..

aja_biee said...

cahaya : tu la kan.. hana nampak besar sgt... kat dlm class dia, dia yg paling tinggi.. hehe.. insyaAllah sempat raya dulu, yg paling best lepas cuti raya terus cuti bersalin... hehe...

farra : selamat hari raya utk farra n family jugak... best jugakkan dpt bby raya.. hehe..

Blog Widget by LinkWithin