Followers

wishlist

Friday, October 29, 2010

semperna hari jadik yg akan dtg tak lama lg ni boleh saya nak request present..


handbeg coach yg baru n iphone4g....

boleh tak?? boleh tak?? dh buat muke paling kesian ni...
sila berangan dulu yek... tak pon pg tdo.. mana tau dpt hadiah dlm mimpi... kihkihkihkihkihkih...

eh eh belum abis lg... nak pg SLIMWORLD boleh tak.. sbb peha i kan dh mcm peha gajah.. sape punyer keje ni, sila bertanggungjwb!!!


stress part 2

Thursday, October 28, 2010

Jom kite layan apa yg aku mkn utk kurangkan sembelit..
Alhamdulillah.. semakin hari semakin pulih... mcm kate doc la amik mase nak recover..
Tak laa cik ajah stress bagai nak gilerr bila duduk berjam2 dlm jamban..
Sampai berpeluh2 n mengigil kaki.. ( sape yg penah kena jek, memahami perasaan ku ini ) hihi...
Sgt syg kat ubat sapu ni.. aku rase ubat ni la yg paling berkesan..
Ubat pil tu ms awal2 mmg berkesan tp bila dh luka.. even najis lembut pn jadik skt gak..

Ubat cucuk bontot tu aku x berani cuba.. mula2 doc murad nak tolong mskkan ubat ni.. aku gelak2 ckp x nak.. huhuhuhu.. hr tu ms bersalinkan amani aku terkangkang2 depan dia tak malu pulak ek.. wakakakaka.. sbb dh skt nak beranak, dh x pk malu dh.. ni dh baik, giler pe nak suro dia cucukkan ubat ni.. tak rela... tak rela... kihkihkih..
Ubat minum ni pn ok gak.. sgt membantu.....
en somi suro makan pisang banyak2..
Yg ni sedap.. nak2 prune juice ni diminum tym sejuk2.. ( sila jgn berangan k, kena mskkan dlm microwave dulu br boleh minum.. suke2 jek dlm pantang nak minum yg sejuk2.. nak kena lempang?? )

stress..

Wednesday, October 27, 2010

wahhh baru dok umah sendiri seminggu dh stress yek cik ajah.. huhu...

ehh bkn2.. bkn stress dgn anak2 @ mr papa..
aku stress bila masuk jamban.. ( wahh sungguh kesian!! )
sila jgn jijik, ni blog aku.. suke aku la nak tulis pe.. kihkihkih..
huk huk huk.. sila memahami perasaan ku ini yg tgh berduka lara ni... sgt sadis..
bkn pe, sejak 4, 5 hr lepas kena sembelit bagai..tersiksa tau, bila masuk jamban..

bila ada rase nak terbe***... aku start la stress.. nak BFkan amani jadik x keruan..
bila keluar jamban.. jgn ckp laa.. muke ketat semcm.. huhu..
ni kisah benar.. dh 3x aku jumpa doc.. dh pg kedai ubat cina.. pastu laki aku boleh kate, kite belum jumpa bomoh jek kan mama.. huhuhu.. ( ooo berani sungguh tuan hamba buat lawak.. tak takut kena lempang ke!! haha.. ) pastu aku lg stress bila laki aku ckp.. aikss tak baik lg ke ma, tu mkn la pisang yg papa beli tu byk2.. ( aiksss ingat aku monkey ke apa?? hahaha ).........

MR PAPA : MAMA NAK BERCUTI 5 THN.. TAK NAK BERANAK!!!!

pantang

Wednesday, October 20, 2010

hari ni hari pertama aku berpantang dirumah sendiri.. alhamdulilah semua berjln lancar.. amani tak meragam sgt.. cuma nanges bila nak susu.. kejap jek ms berlalu amani dh 15 hr.. tetiba rindu kat mak.. kalau kat umah mak order jek tp mak dah bertolak ke Mekah jadik aku kena pandai2 la jage diri sendiri... mulanya aku berjanji nak sambung berpantang dirumah mil aku tp bila sampai pt raja aku belot.. pujuk2 luqman ckp nak balik umah sendiri.. bkn pe, aku dh agak sihat.. x nak la susahkan mama.. dan aku lebih selesa dirumah sendiri.. cuma mintak tolong mama mskkan lauk utk aku.. yelaa walaupon dah baik, kena pantang jugak.. kena mkn lauk org bersalin.. kena mkn byk sayur.. byk minum air.. br la boleh BFkan amani.. Mak dah sound awal2, mak xde ko jgn ngelat pulak, x nak pantang.. stokin kena pakai.. mlm pakai bj sejuk.. bengkung kena pakai.. jamu kena mkn..waahh byk pesanan mak... makkkk rindu!!


Walaupn dh sihat sket, aku x nak la buat keje berat2 dulu.. bkn pe, bdn nak pakai lama.. kena la jagekan.. hihi.. Alhamdulilah.. ada kakak dtg bantu aku, basuh baju, lipat baju, kemas umah, mop dan lain2 la.. sebelum ni akak tu dtg seminggu sekali jek tp dlm pantang ni dia kena la dtg 2 hr sekali.. nasib baik dia nak.. alhamdulilah.. lega.. ada yg tolong..

Yang paling mencabar sekarang ni ialah nak BFkan amani.. dulu ms hana.. dia bf campur susu formula, jadik kurang mencabar.. kali ni sgt2 mencabar.. Aku akan cuba yg terbaik n termampu.. Mudah2an Allah permudahkan semuanya....

penantian

Wednesday, October 13, 2010


Penantian kami sudah berakhir...


Maka lahir la Nur Qisya Amani ke dunia ni...

Pengalaman bersalin kali ni, agak mudah jika nak dibandingan dgn hana dulu tp mama dpt rasekan contraction kali ni lebih hebat..

Cuma tempoh ms sakit kali ni tidak selama yg pertama dulu...

Apa2pn syukor alhamdulilah semua sudah selamat...

Tq so much tu papa luqman yg sentiase dicc mama memberi sokongan..

5 hr sudah berlalu......

Tuesday, October 5, 2010

Jam menunjukkan hampir pkl 1 pg.. tp mama tak dpt tdo mlm ni...

Td hana ikot mak tok & atok pg beraya, mama n papa berdating la sambil mkn mee bandung... huhu...

Papa tanya mama.. ermm bila lg? dah ready belum? dah overdue 5 hr ni...
Mama jwb esk la pg JM semula.. ( syahdu betol perasaan mama )... Mula la terbayang skt melahirkan hana dulu.. tp mee bandung habis sepinggan... hehe..

Harap2 esk jalan dh bukak, tak perlu induce.. doc luqmal cuma bantu pecahkan air ketuban utk kuat kan rase contraction...

Ya Allah permudahkan semuanya... Amin... ( kasih seorg ibu tiada galang gantinya... )

Blog Widget by LinkWithin