Followers

pantang

Wednesday, October 20, 2010

hari ni hari pertama aku berpantang dirumah sendiri.. alhamdulilah semua berjln lancar.. amani tak meragam sgt.. cuma nanges bila nak susu.. kejap jek ms berlalu amani dh 15 hr.. tetiba rindu kat mak.. kalau kat umah mak order jek tp mak dah bertolak ke Mekah jadik aku kena pandai2 la jage diri sendiri... mulanya aku berjanji nak sambung berpantang dirumah mil aku tp bila sampai pt raja aku belot.. pujuk2 luqman ckp nak balik umah sendiri.. bkn pe, aku dh agak sihat.. x nak la susahkan mama.. dan aku lebih selesa dirumah sendiri.. cuma mintak tolong mama mskkan lauk utk aku.. yelaa walaupon dah baik, kena pantang jugak.. kena mkn lauk org bersalin.. kena mkn byk sayur.. byk minum air.. br la boleh BFkan amani.. Mak dah sound awal2, mak xde ko jgn ngelat pulak, x nak pantang.. stokin kena pakai.. mlm pakai bj sejuk.. bengkung kena pakai.. jamu kena mkn..waahh byk pesanan mak... makkkk rindu!!


Walaupn dh sihat sket, aku x nak la buat keje berat2 dulu.. bkn pe, bdn nak pakai lama.. kena la jagekan.. hihi.. Alhamdulilah.. ada kakak dtg bantu aku, basuh baju, lipat baju, kemas umah, mop dan lain2 la.. sebelum ni akak tu dtg seminggu sekali jek tp dlm pantang ni dia kena la dtg 2 hr sekali.. nasib baik dia nak.. alhamdulilah.. lega.. ada yg tolong..

Yang paling mencabar sekarang ni ialah nak BFkan amani.. dulu ms hana.. dia bf campur susu formula, jadik kurang mencabar.. kali ni sgt2 mencabar.. Aku akan cuba yg terbaik n termampu.. Mudah2an Allah permudahkan semuanya....

2 ulasan:

Cahaya said...

hebat ko ja, dh leh pantang sendiri..jaga diri... n pesanan aku sama mcm mak ko la.. Jgn gelat okkkk:-)

aja_biee said...

yan : aku ada gelat sket2 la.. huhu.. jgn ckp kat mak aku tau.. hihi...

Blog Widget by LinkWithin