Followers

kisah BF amani

Wednesday, November 3, 2010

Aku akui aku bkn jenis org yg byk susu mcm org lain..

Hari ke 5 lepas bersalin baru rase susu keluar dgn byk, breast rase berat..
Pastu aku pn tak merase laa, susu yg melimpah ruah sampai basah2 baju..
Tp aku akan cuba sedaya upaya yg aku termampu utk BF amani..
Walaupon ms awal2 tu, aku agak putus asa sbb nipple aku luka kira & kanan..
Kecoh aku sms kwn2 tanya mcmane nak baik cepat.. Nasib baik sebelum bersalin, kwn aku "linda" ada belikan nipple cream "buds".. kurang sket sktnya..... dlm seminggu br ok sepenuhnya... tp sementara tunggu baik tu mmg hazab la... huhu...
Kalau x, aku bf amani sambil meleleh2 air mata.. Ingat lg, bila amani nanges nak susu, aku dh takut, sakit dia tuhan jek yg tahu.. tp kena bg gak kalau tak amani haus laaa...

Kat bwh ni antara benda yg aku cuba mkn utk bykkan susu.. org mcm aku kena usaha lebih.. walaupon kadang2 bila aku pump cuma dpt 2-3 oz jek.. tp aku ttp bersyukor.. itulah rezki amani..


aku kena mkn extra kalsium sbb akukan pakai braces tkt kurang kalsium kang gugur aku.. wahh boleh gitu..


yg dlm bekas tu susu anmum breasfed yekk.. lg satu tu ho ho ho horliks... i kan x boleh minum milo bebyk, kang sembelit lg... huhu.. so bertukar kepada horliks..


yg rupa x bape nak cantek ni ialah longan kering.. yg dlm bekas tu, aku dh rebus.. air dia minum.. wahh sgt sedap.. nak lg sedap tambahkan gula melaka ms rebus tu yek... kalau jakun sgt.. senang cite org panggil benda alah ni air mata kucing.. hihi.. kat supermarket pn ada, kedai ubat cni pn ada..


wahh siap ada harga tu.. murah jek wokey... benda alah ni adalah halba.. kadang2 org letak dlm ns lemak kan.. ns dagang pn ada.. satu pack ni rebus, n minum air dia.. disamping boleh bykkan susu, boleh tambah darah..

pesanan utk diri sendiri : ko ni semua nak.. nak bf anak... nak susu byk....nak kurus .. nak cantek... nak tdo nyenyak.. sungguh lemak berkrim yek!!!! hahahaha......

0 ulasan:

Blog Widget by LinkWithin